Friday, December 24, 2010

Εθνοχαρδαβελλισμός του υπεδάφους

Η εδαφική κυριότητα κυνηγιέται από μια μοναχική φωνή. Η φωνή όμως από την γη κάνει αντίλαλο δεν απαντά. Ακόμα και όταν υπάρχουν άνθρωποι ,αυτοί διαμεσολαβούνται από την γη. Εξέρχονται από τα σπλάχνα της γης και επιλέγουν να ξαναγυρίσουν εκεί .Είναι ο λαός του υπεδάφους παρά του εδάφους. Ο ήρωας τους είναι ο ήρωας της γης: είναι μυθικός και δεν είναι ήρωας του λαού ή της ιστορίας. DG : A thousand plateaus p.340

Το συμπαγές σώμα της γης δεν είναι δίχως διακριτικά γνωρίσματα: βασανισμένο , και επικίνδυνο, μοναδικό ,καθολικό, στρέφεται στην παραγωγή, στους συντελεστές και τις συνδέσεις της παραγωγής DG: Αντί Οιδίπους σ 178
Οι σύγχρονες πολιτισμένες κοινωνίες χαρακτηρίζονται από διαδικασίες αποκωδίκωσης και απεδαφοποίησης. Εκείνο όμως που, από την άλλη μεριά, απεδαφοποιούν, το επαναδαφικοποιούν , από την άλλη .Οι νέες αυτές εδαφικότητες είναι συχνά τεχνητές , υπολειμματικές, αρχαϊκές – πρόκειται για αρχαϊσμούς με λειτουργία απόλυτα επίκαιρη- είναι ο δικός μας τρόπος να «πλινθοστρώνουμε» ,να διατετραγωνίζουμε ,,να επαναφέρουμε κομμάτια από κώδικες ,να ανασταίνουμε παλιούς κώδικες, να επινοούμε ψευτοκώδικες ή γλωσσικά ιδιώματα.DG:Αντί Οιδίπους σ298

Τα ζητήματα των φυσικών πόρων και κυρίως του πετρελαίου ασκούν μια μεγάλη γοητεία σε ένα πλέγμα δημοσιότητας που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε « εθνοχαρδαβελλισμό του υπεδάφους».

Το βασικό ιδεολόγημα του ρεύματος είναι ότι υπάρχει ένας ανεκμετάλλευτος ορυκτός πλούτος ο οποίος δυνητικά θα μπορούσε να σώσει την Ελληνική Οικονομία ,και λόγω της γνωστής προδοτικής διαπλοκής των Ελληνικών Ελίτ δεν αξιοποιείται. Το ιδεολόγημα έχει τρία στοιχεία που το κάνουν ελκυστικό : μια οικονομική πρόταση με χαρακτηριστικά λύσης του επείγοντος, υποψίες προδοσίας , αλλά το κυριότερο στοιχείο το στοιχείο της γης.

Επείγον ,προδοσία ,γη

Το ιδεολόγημα είναι προνομιακό για τους πολιτικούς του εθνικοπατριωτικού λαϊκισμού, της δίδυμης της επιστημονικοφανούς συνομωσιολογίας που έχει κατακλύσει τις τηλεοράσεις. Τυπικοί εκπρόσωποι οι Χαρδαβέλλας, Βελόπουλος ,Λιακόπουλος και σια. Στον προβληματισμό προσέρχεται με αξιοπρόσεκτη υψηλή συχνότητα το ΚΚΕ ,προφανώς μέσα από την δική του ιδιότροπη οπτική, που επικεντρώνεται στα «πατριωτικά» δεδομένα του ζητήματος.

Από τα τρία στοιχεία του ιδεολογήματος , το κεντρικό σημείο είναι το έδαφος η γη η θάλασσα , δηλαδή ένα όριο το οποίο υποκρύπτει τον πλούτο. Το έδαφος , αυτό και μόνο παρθένο και αναξιοποίητο ευρίσκεται εδώ ως δωρεά, θα μας σώσει ως από μηχανής θεός, μόνο που τώρα η μηχανή θα έχει την μορφή πλατφόρμας πετρελαίου.

Αν προσπαθήσει κάποιος να κρατήσει τα άλλα στοιχεία του ιδεολογήματος ανέπαφα , δηλαδή το επείγον , την προδοσία αλλά να αποκλείσει το εδαφικό, τότε θα μπορούσε να «στήσει» πλειάδα σεναρίων τα οποία όμως δεν θα μπορούσε να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο στην δημοσιότητα. πχ γιατί να μην σκεφτούμε ότι οι εγχώριες Ελιτ, δεν συμμετέχουν σε μια συνομωσία η οποία συστηματικά καθυστερεί τις ΑΠΕ, τις σύγχρονες αγροτικές οικονομίες, την βιομηχανία πληροφορικής, την βιομηχανία του πολιτιστικού τουρισμού κλπ ; Το έδαφος λοιπόν αν απουσιάσει από το σχήμα το αποδυναμώνει, το καθιστά συνηθισμένο και λιγότερο ελκυστικό σε δαιμονολογίες.

Τελικά οι θιασώτες του ρεύματος δεν συγκροτούνται ως ρεύμα από την μέριμνα τους για την οικονομική λύση , αλλά από την γοητεία του υπεδάφους , της γης. Η γη λειτουργεί ως συνεκτικός πόλος γιατί θεραπεύει το άγχος της συγκυρίας προσγειώνοντας τον προβληματισμό σε ένα αρχαϊκό αταβιστικό επίπεδο . Είμαστε ως ‘Έλληνες περιούσιοι, αλλά αφού η οικονομική κρίση μας αποκαλύπτει την γύμνια της υποτιθέμενης διανοητικής πνευματικής υπεροχή μας, η υπεροχή μας είναι δεδομένη στο χαμηλότερο επίπεδο , σε αυτό του εδάφους αλλά οι ίδιοι μηχανισμοί μας αποκλείουν.

Το υπέδαφος μας είναι αντάξιο της αναμφισβήτητης υπεροχής μας, και με μια έννοια είναι δεν είναι δυνατόν να είναι υποδεέστερο των υπεδαφών άλλων λαών.

Στον φορμαλισμό του Αντί Οιδίποδα των Deleuze Guatarri η γη, η εδαφική κυριαρχία είναι το στοιχείο που ελκύει, τον παρανοϊκό φασιστικό πόλο στην κοινωνική καθήλωση . Η γη ,το έδαφος, δεν αποτέλεσαν μόνο τον «τόπο» που συγκρότησε το πρώτο αρχαϊκό κράτος, αλλά μέσω μιας διαδικασίας συνεχούς επιστροφής (επανεδαφοποίησης) αποτελεί αενάως ένα μόνιμο πόλο αναφοράς και επιστροφής. Παρότι ο φορμαλισμός των DG έχει πολλά προβλήματα εν τούτοις μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τους οπαδούς ακούσιους και εκούσιους του «εθνοχαρδαβελισμού του υπεδάφους».

Ας κοιτάξουμε την κοινωνική και πολιτική κατάσταση των χωρών που προτάσσουν το υπέδαφος ως κυριότερη πηγή κοινωνικού πλούτου. Δηλαδή τις κοινωνίες που στηρίζουν τον πλούτο τους σε φυσικές δωρεές του υπεδάφους , χωρίς υψηλή προστιθέμενη αξία.

Ρωσία, Σ. Αραβία ,Ιράν, Αλγερία, Ιράκ, κλπ Παντού ιδιότυποι αυταρχισμοί, απουσία οικονομικής ποικιλότητας , πολιτικά προβλήματα. Ακόμη και η αριστερόφωνη Βενεζουέλα μοιάζει να ρέπει συνεχώς προς μια πετρελαϊκή δεσποτεία με κοινωνικό πρόσωπο .Και όπως μας επισήμανε ο Ζίζεκ (1) αυτό δεν την απαλλάσσει από τον ρόλο της στον διεθνή καταμερισμό ροών ως ενός ραντιέρη φυσικού πλούτου που εισπράττει ένα διεθνές ενοίκιο. Ακόμα θα μπορούσε κάποιος να σημειώσει την ροπή όλων των νέων πετρελαιοπαραγωγών χωρών της Αφρικής προς αυταρχικές καινοφανείς καταστάσεις. Τέλος παραβλέπεται συνήθως ότι η τεχνολογία του υπεδάφους είναι πλέον τόσο περίπλοκη, οι επενδύσεις τόσο μεγάλες και μπροστά στον κίνδυνο κάποια χώρα (των πιο ρητορικά «αντιδυτικών» συμπεριλαμβανομένων) να χάσει στην παραγωγικότητα εξόρυξης, τελικά ο οικονομικός χώρος ελέγχεται από το ίδιο καρτέλ (ΈΔΩ)

Στον αντίποδα χώρες χωρίς εξάρτηση από το υπέδαφος δείχνουν να διαθέτουν οικονομική ποικιλότητα που τελικά εξασφαλίζει μεγαλύτερη ισορροπία. Οι πιο πλούσιες και κοινωνικά ισορροπημένες χώρες δεν απασχολούνται με το υπέδαφος τους.

Οι διαμαρτυρόμενοι και φιλύποπτοι υποστηρικτές της λύσης εξόδου δια του υπεδάφους , κάνουν και ένα ενδιαφέρον άλμα. Προσφέρουν μια επιλεκτική ερεθιστική σιωπή, η οποία και συμπληρώνει το ιδεολόγημα. Είναι η άρρητη θέση ότι χωρίς να αλλάξει τίποτα στην κοινωνία το υπέδαφος θα προσκομίσει ένα πλούτο, ως απόλυτο και εκ του περισσού πλεόνασμα, ένα bonus που διαχυθεί μέσω του γνωστού μηχανισμού αναδιανομής που με επιτυχία μας οδήγησε στην σημερινή «ισορροπία». Αν προσέξει κανείς τον λόγο που εκφέρεται το πετρέλαιο αυτομάτως θα σημάνει κάποια δις, τα οποία θα μεταφραστούν σε πλούτο, χωρίς ενδιάμεσες αλλαγές, διαδικασίες, ανατροπές. Κυριολεκτικά η αρχαϊκή γη ως αταβιστική μητέρα θα μας διασώσει χωρίς οδύνες, με ασφάλεια και εμπιστοσύνη.

Με τους όρους αυτούς δεν είναι λοιπόν τυχαία η απήχηση της, και το ανανεωνόμενο ενδιαφέρον .Δεν είναι μια απλή οικονομολογική πρόταση, ένα σενάριο στρατηγικής , αλλά ένα μέρος μιας ιδεολογικής συντηρητικής στροφής που διαπερνά την κοινωνία. Η σύσταση του πάνελ του Χαρδαβέλλα και οι πηγές αναπαραγωγής έχουν το σαφές στίγμα τους. Εθνολαικιστές , συνομωσιολόγοι, λειτουργοί του επιστημονικοφανούς πολιτικού κιτς, συνωθούνται στο στούντιο, αναμένοντας υπομονετικά την σειρά τους να προσφέρουν ο καθένας και μια διαφορετική εκδοχή του ίδιου μυθιστορήματος.

Θα ρώταγε κανείς μα δεν είναι επίδικο ο ορυκτός πλούτος και η διανομή του παραγόμενου πλούτου;

Προφανώς είναι αλλά έχει σημασία, αλλά το ζήτημα είναι αν ο ορυκτός πλούτος, αυτό το μέρισμα από το παγκόσμιο ενοίκιο που θα απαιτήσουμε, μπαίνοντας στο κλαμπ των παγκόσμιων ραντιέρηδων του πετρελαίου (Ζίζεκ) θα λειτουργήσει ως καταλύτης μιας οικονομικής αλλαγής, ή απλώς θα υλοποιήσει την μυθολογία μιας Ελλάδας των εμίρηδων. Αν ο ορυκτός πλούτος θα εμπλουτίσει μια κοινωνία (όπως στην Νορβηγία) ή θα μας ωθήσει στο κλαμπ των πετρελαϊκών δεσποτειών.

Αν κρίνουμε όμως από τους εισηγητές τους τρόπους σκέψης τους, τελικά ο «εθνοχαρδαβελισμός του υπεδάφους» ποντάρει περισσότερο στην δεσποτεία παρά στο πετρέλαιο.

Συνδέσεις

Τεχνολογικό Καρτελ στην εξόρυξη πετρελαίου,και συμβιβασμοί στην Βενεζουέλα.
 
(1)«Με αυστηρά Μαρξιστικά κριτήρια , η Βενεζουέλα , όπως άλλωστε και η Σαουδική Αραβία, σήμερα αναμφίβολα εκμεταλλεύεται τις άλλες χώρες: η κυριότερη πηγή πλούτου της το πετρέλαιο είναι μια φυσική πηγή πλούτου, και άρα η τιμή του είναι ένα ενοίκιο το οποίο τελικά δεν εκφράζει καμία αξία (δηλαδή να προέρχεται από εργασία). Οι πολίτες της Βενεζουέλας απολαμβάνουν μια μορφή συλλογικού ενοικίου από τις αναπτυγμένες χώρες ,ενός ενοικίου που κερδισμένου μόνο από την κατοχή ενός φυσικού πλούτου.
S.Zizek Living the end times p 241

Εικόνα :Richard Lindner "The boy with the Machine" (Αντι Οιδίποδας  σ 2 )

23 comments:

Greek Rider said...

lls καλησπέρα και χρόνια πολλά, εύχομαι καλές γιορτές.

Προχτές είχα διαβάσει μια ανακοίνωση από τον ΓΑΠ που έλεγε ότι η Ελλάδα είναι πλούσια χώρα λόγω του υπεδάφους της (πετρέλαιο, φυσικό αέριο κτλ) ενώ και πάλι πριν 1-2 μέρες αντίστοιχη ανακοίνωση έβγαλε και η Μπιρμπίλη.

Όλα αυτά ενώ μέχρι πέρυσι έλεγαν τα ανάποδα...

Δεν ξέρω τι σημαίνουν όλα αυτά.

Left Liberal Synthesis said...

Rider
Καλες γιορτές!!
Ανησυχητικά πράγματα περιεργες αντιφασεις σημεία των καιρών.

celin said...

Eυρηματικος εισαι lls κ εκει που θελεις,σφαζεις με το βαμβακι.
Φυσικα κ δε διαφωνω με την επικριση των χαρδαβελλισμων.
Αλλα περα απο ολα αυτα,εχω την εντυπωση οτι κ η ιδια η επισημη Πολιτεια συντηρει το θεμα,νομιζω οτι μεχρι κ ο ΓΑΠ εχει κανει δηλωσεις για το ζητημα,οτι δηλαδη κατι παιζει στο υπεδαφος μας.
Αν οντως ισχυει αυτο που λεω
(δεν ειμαι σιγουρος,μπορει να κανω κ λαθος,αλλα βλεπω εδω οτι κ ο gr tο επιβεβαιωνει),

αν οντως λοιπον το θεμα συντηρειται απο την επισημη Πολιτεια,
τοτε δε πρεπει να κατηγορουμε τους Χαρδαβελλες που καπηλευονται τον φοβο κ την ελπιδα του λαου,ωσαν παπαδες.

Παντως καλο θα ειναι να το ψαξουμε.
Λες να γινει κανα θαυμα και να πηξουμε στα πετροδολλαρα;;!!

Βεβαια,ας μη ξεχναμε οτι ακομα κ σε αυτη τη περιπτωση,τα πραγματα μπορει αν μην ειναι τοσο ροδινα οσο φαινονται.Δεστε ας πουμε το Ιρακ.
Σιγα μη μας αφησουν οι Αμερικανοι το πετρελαιο,θα ερθουν εδω νταβατζιλικι οπως στο Ιρακ κ θα μας κανουν μπουρλοτο.

Καλα Χριστουγεννα σε σενα κ στους δικους σου κ στους αναγνωστες σου.

Leo Kastanas said...

είδες αμέσως στήθηκε το πανηγυράκι με Αμερικάνους, ΓΑΠ, σκοτεινές δυνάμεις που θα μας πάρουν το πετρέλαιο κλπ. Αθάνατη χαρδαβελοελλάδα.

Γιάννη εύχομαι καλές γιορτές

celin said...

leo,σε μενα αναφερεσαι;ηρθα να πω τα χρονια πολλα κ αρχισαμε τα πανηγυρακια κ τις ιστοριες για αγριους;
Εγω ειπα το αυτονοητο για οσους εχουν μια στοιχειωδη γνωση της Ιστοριας,
οτι δηλαδη στη περιπτωση που ΟΝΤΩΣ υπαρχει πετρελαιο,τοτε μαλλον τη βαψαμε,γιατι ολοι ξερουμε οτι τα κοιτασματα πετρελαιου λιγοστευουν,
κ δε το χουν σε τιποτα οι Αμερικανοι να μας κανουν ενα ντου κ να μας το παρουν,εφευρισκοντας γελοιες δικαιολογιες οπως στο Ιρακ και τα οπλα μαζικης καταστροφης του.

Αθανατη Αμερικανοελλαδα,που νομιζεις οτι η Αμερικη ειναι οπως τη περιγραφει το Χολυγουν κ ο Σπηλμπεργκ.

Left Liberal Synthesis said...

Celin
Καλές γιορτές με όλες τις ευχές που επιθυμείς
Οντως περίπλοκο θέμα, αλλά αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ο πυρήνας ,και ο τρόπος που το προωθεί.
Επι τη ευκαιρία , θέλω να σημειώσω την εξομολογητική σου ανάρτηση "δεν γεννήθηκα κομμουνιστής".Πολύ ευθεία,αλλα και για αυτό πολύ αποκαλυπτική.
Ας ελπίσουμε να μην γινει το υπέδαφος αφορμή για τραγωδίες στο έδαφος.

Left Liberal Synthesis said...

Λεο
θερμες ευχές
Το πανηγύρι έχει στηθεί με γνησιο νεοελληνκό τρόπο.Δηλαδή με κιτς μοντερνιά της κονόμας με δικαιολογία την παράδοση και το πεπρωμένο.

John 25aris said...

Εντυπωσιασμένος για άλλη μια φορά, αποστέλλω θερμές αγωνιστικές ευχές για χρόνια πολλά και ξεκούραση σε μέρη ειδυλλιακά!!

Α και σου κλέβω και Badiou για τον κομπλόπουλο!

celin said...

lls,ηταν οντως μια αποκαλυπτικη εξομολογηση,
χαιρομαι που το ειδες ετσι,
και ειτε τα λεω σωστα ειτε τα λεω λανθασμενα,βγηκε μεσα απτη καρδια μου κ για αυτο ηταν και τιμια.

Θα δουμε τι θα βγαλει το εδαφος.Δυστυχως για πολλους ανθρωπους παντως η τραγωδια ειναι ηδη εδω,μεσα στα σπιτια τους.

Ελπιζω να εχεις καταλαβει οτι δεν ερχομαι εδω ουτε για να αλλαξω τα μυαλα στους μη-κομμουνιστες,
ουτε για να αλλαξουν τα δικα μου τα μυαλα απο οσα διαβαζω εδω,
τιποτα απο τα 2 δεν ειναι δυνατον να συμβει.

Ερχομαι εδω,πρωτον γιατι νιωθω ευπροσδεκτος,και δευτερον, για να κρατησω διαυλους επικοινωνιας με τη διαφορετικη αποψη,μου αρεσει να την ακουω,
και οταν τυχαινει η διαφορετικη αυτη αποψη να σεβεται εμενα,οπως κανεις εσυ,
τοτε κ εγω σεβομαι εκεινη.

Καλο βραδυ,να σαι καλα.

ο δείμος του πολίτη said...

Πολύ καλό άρθρο. Κι ακόμα καλύτερη η εισηγμένη ορολογία. Σε προκαλώ να ονομάσουμ "εθνοχαρδαβελλισμό" κάθε τηλεοπτική και λαϊκίστικη πατριδοκάπηλη κι εθνικιστική τακτική.

Anonymous said...

Πρωτη φορά επισκέπτης. Θέλω να σε συγχαρώ για το επίπεδο του Blog που διατηρείς εδώ. Ανέτρεξα τις αναρτήσεις σου και έχω πραγματικά εντυπωσιαστεί. Μακάρι να υπήρχαν από έλληνες (ή στα ελληνικά) αντίστοιχης ποιότητας blogs.

Και πάλι συγχαρητήρια.

Anonymous said...

Ποιό πετρέλαιο; Δεν έχετε ακούσει ότι ακριβώς στα σύνορα μας με τα Σκόπια υπάρχουν τεράστια αποθέματα κόκκινου υδραργύρου που είναι πιο πολύτιμος απ' το πετρέλαιο;

Νοσφεράτος said...

πολύ ενδιαφερον..
πισω απο αυτήν την ελπίδα για ..πετρελαιο , ...κοκκινο υδαργυρο κλπ
-
δεν βρισκεται η παιδική φανατσιωση για καποιον κρυμμενο θησαυρό..
που βεβαια
τον εποφθαλμιουν οι πειρατες , οι Αμερικανοι , οι Σκοποιανοι , οι Τουρκοι οι εβραιοι;
η παιδική επιθυμια επιστροφής στη Μητρα

-καποιος μου κλεβει την απολαυση...
- η νοσταλγια
ως επιθυμια ενος αρχικου παραδεισου
αδιαμεσολαβητου απο κοινωνικες εντασεις
-ενας πλουτος που μας ανηκει δικαιωματικά
απο γεννησιμιου
μια αχική πληροτητα μια ενοτητα ,ενας κυκλος που
καποιος/οι κακοι
τον εμποδιζουν να κλεισει;

Left Liberal Synthesis said...

john25
Τα είπαμε για στον Κομπλοπουλο
Καλες Γιορτές

Left Liberal Synthesis said...

Celin
Η ανάρτηση σου ήταν ενδιαφέρουσα γιατί ήταν έντιμη και αποκάλυπτε μια οπτική.
Στα ιστολόγια δεν βρίσκω σχεδόν ποτέ διαφορές με κανένα , αλλά διαφορετικές οπτικές, δηλαδή διαφορετικά ερωτήματα και απαντήσεις.Το κακό είναι πολλοί νομίζουν ποως όλοι απαντάμε στο ίδιο ερώτημα, και κρίνοντας απαντήσεις σε δαφορετικά ερωτήματα ανακαλύπτουν διαφορες.Δεν είμαι καόλου μα καθολου σιγουρος αν αυτό που ονομάζεις διαφορές είναι σίγουρα διαφορετικές απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα, με συμφωνημένους όλους τους σχετικούς όρους και έννοιες .
Χαιρετώ

Left Liberal Synthesis said...

Δείμο
Να σαι καλά
Πολύ ενιαφέρουσα η σειρά σου για την θρησκεία,μακρυά από εύπεπτα κλισέ.
Ασ αφήσουμε την αδράνεια να επιλέξει τους όρους της συγκυρίας.
Παντως καλή ιδέα να χρησιμοποιήσω τον όρο πιο συχνά.

Left Liberal Synthesis said...

Ενδελεχή
Καλως όρισες και καλή επιτυχία στο νεογνό ιστολόγιο σου.Νομική και τεχνη , επικίνδυνες ισορροπίες....

Left Liberal Synthesis said...

Anonymous
Πιθανόν να υάρχει αυτό το ορυκτό, αλλά δεν το φανταζομαι ως λύση των προβλημάτων μας.

Left Liberal Synthesis said...

Χαιρε Νοσφυ με τις ψυχαναλυτικές σου αναγνώσεις.
Ωραία προέκταση......

Νοσφεράτος said...

χαιρε lls
KAI XRONIA POLLA
για μια αλλη ματια στις αιτιες της κρισης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ¨ Από την ηθική της απαγόρευσης στην ηθική της επιβεβλημένης απόλαυσης και πίσω: Μετασχηματισμοί του κοινωνικού δεσμού και αδιέξοδα του σύγχρονου υποκειμένου../ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΥΝΑΞΙΣ (ΤΕΥΧΟΣ 116)
http://nosferatos.blogspot.com/2010/12/blog-post_27.html

Left Liberal Synthesis said...

Νοσφυ
Καλες γιορτες
Βλέποντας ένα Λακανιστή συνομιλητή του Ζιζεκ , στο πιο κλασσικό περιοδικό της ελληνικης ορθοδοξίας, τότε οι αναρτήσεις εδώ "Αριστερά και Θεολογία" γίνονται πολύ "περασμένες".
Πολύ χρήσιμη η αναρτηση σου, για να μας δείξει το ποσο ανήσυχη είναι η σημερινή αναζήτηση.

OMADEON said...

Και ΤΙ μας νοιάζει εμάς ΤΙ λέει ο ελεεινός Χαλια-βδέλλας (ή άλλα εθνο-ερπετά).

Ο Τσάβεζ ΔΕΝ ενοχλεί τον Ζιζεκ επειδή αξιοποίησε το πετρέλαιο της Βενεζούλας. Για εντελώς άλλα πράματα του κάνει που-και-που καμμιά κριτική.

Το θέμα του πετρελαίου ο Ζίζεκ το βλέπει από την άποψη των commons. Και με αυτή την έννοια φυσικά και χρεώνει η Βενεζουέλα ταρίφα σε κάτι που θάπρεπε να είναι κοινό. Κοινό όμως ανάμεσα σε ΠΟΙΟΥΣ? ΕΚΕΙ είναι το θέμα. Κοινώς... καλό πράμα η ελευθερία στο σεξ, αλλά όχι... να μας ανοίγουν τα πόδια κι οι γυναίκες αυτομάτως. ΕΣΤΩ μια... ταρίφα βρε αδελφέ (αν δεν υπάρχει ειλικρινής ΕΡΩΣ και θοθιαλιζμόθ).

Πάμε παρακάτω... σοβαρά τώρα.
Το ποστ είναι ΕΚΤΟΣ θέματος. Λες και δεν ειναι ελεεινός προδότης ο ΓΑΠ, κάθεται και ψυχαναλύει τους εθνοπαρανοϊκούς που βλέπουν παντού προδότες.

Το πετρέλαιο της Ελλάδας είναι ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ γεγονός υπαρκτό (κατά επίσημη εκτίμηση μπορεί να καλύψει ΠΟΛΥ μεγάλο μέρος των αναγκών μας σε πετρέλαιο ΑΝ δεν είχε ΗΔΗ ξεπουληθεί) κι εσείς κάθεστε και ψυχαναλύετε τα του εδάφους και υπεδάφους και αρχίδια του Καράμπελα.

Αυτά είναι ΤΡΙΧΕΣ, και βαθύτατα ΑΝΤΙ-Ζιζεκικές, διότι ο Ζίζεκ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ποτέ να πάρουμε το ντουφέκι και να κυνηγάμε εθνοπαρανοϊκούς ή "λαϊκιστές", είπε (ίσα-ίσα) να βλέπουμε τα ΣΩΣΤΑ και ΘΕΜΙΤΑ αριστερά αιτήματα που ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ πίσω από την ταμπέλα του λαΪκισμού.

Σόρυ.

Left Liberal Synthesis said...

Omadeon
1.-
Το ποστ προσπαθει να δειξει γιατί το εθνολαικιστικό πλέγμα ασχολείται τοσο προνομιακά με το θέμα
Δεν κανει αναλυση ενεργειακης πολιτικής
2.-
Που είδες οτι γραφεται οτι ο Ζιζεκ ενοχλειται από τον Τσαβεζ.
Τις αντιφάσεις διαφόρων αναλύσεων αναδεικνυει
Ψυχραιμία please.....